Re: Którą drukarkę do 250 zł wybrać?

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Mon 06 Jun 2005 - 21:11:17 MET DST

Polar wrote:

> Teraz jest Epson w promocji, dokładnie mowa o modelu Epson Stylus C66
> - w tej klasie nic lepszego nie wyszukasz. C66 ma 4 osobne pojmeniki
> i wydruki wodo i światło odporne, a do tego to już jest klasa foto.

C45 drukuje zdjęcia według mnie i wielu innych osób o wiele lepiej niż
C66, zwłaszcza jeżeli chodi o odzwierciedlenie kolorów. Nie należy sie
łudzić, że C66 wydrukuje zdjęcie lepiej niż C45, iP1500 czy 3845 z
pojemnikiem foto. Mimo to, fotki sa przyzwoitej jakości i do albumu
spokojnie można je włożyć.

> Dostaniesz go za 300 pln (np. www.agito.pl), ale do końca czerwca
> Epson oddaje kase. W wypadku C66 będzie to 65 PLN
> (http://www.epson.pl/index.1148.htm). Tak wiec C66 kosztowac Cie
> będzie jakieś 240 PLN.... za te pieniądze to więcej niż okazja!

Szczerze mówiąc, wolałbym dodać te 50 zł i kupić CX3650. Skaner taki
sobie, ale przynajmniej jest i skaner i proste ksero.

> Czemu nie Canon czy HP. Przyczyna jest jedna i zasadnicza... Te
> drukarki posiadają tylko dwa pojemniki z tuszem - czarny i kolor. Jak
> kończy Ci się kolor np. żółty to musisz wywalić cały pojemnik. W
> przypadku Epsona wymieniasz tylko żółty pojemnik.

Oto trzy pytania, które zadałem Epsonowi:

1) Ostatnio, po włączeniu CX3650, okazało sie, że głowica wymaga
czyszczenia. Niestety w pojemniku z tuszem magenta zostało tylko 8%
tuszu. Okazało sie, że jest to za mało żeby wyczyścić głowicę (??) i
trzeba
wymienić pojemnik. Czy 8% (wskazanie programu SSC Service Utility) to
rzeczywiście za mało żeby wyczyścić głowicę? Czy to oznacza, że musze
wymienić pojemnik i te 8% tuszu zostanie zmarnowane?

2) Ostatnio, po włączeniu drukarki C64 okazało sie, że część dysz od
koloru magenta jest zapchana podczas gdy inne kolory były w porządku.
Podczas czyszczenia straciłem 15% tuszu czarnego (którego dysze były
czyste). Czy istnieje sposób na wyczyszczenie głowicy konkretnego
koloru?

3) Dlaczego podczas wymiany jednego pojemnika z tuszem wykorzystywane
jest atrament z wszystkich pojemników? Ostatnio, podczas wymiany tuszu
magenta do CX3650 poziomy czarnego, cyanu i żółtego spadły z 72,67,35
na 64,59,28. Według instrukcji to test niezawodności drukarki. Ten
test zaprzecza w takim razie całej idei oddzielnych pojemników. Im
więcej pojemników tym więcej testów i więcej na nie zużytego tuszu. Czy
da sie ten test wyłączyć?

Odpowiedzi:

Ogolnie, niezaleznie od drukarki, do czyszczenia dysz uzywany jest tusz
z kazdego koloru. Tej opcji przy drukarkach C64, C84, czy urzadzeniu
wielofunkcyjnym CX3650/CX3600 nie mozna ustawic na konkretne dysze.

Jezeli 8% nie starczy na czysczenie dysz, prosze wymienic pojemnik na
nowy. W tym przypadku niestety, te 8% tuszu nie bedzie wykorzystane.

Niestety, nie da sie tego obejsc, przy wymianie pojemnikow drukarka
potrzebuje pewna ilosc tuszu do wypelnienia dysz.

Zwiazane jest to z technologia, glowica nie jest polaczona z nabojami,
tylko wbudowana na stale w drukarce. Przeplyw tuszy zapobiega
zasychaniu dysz.

> Do Epsona masz też
> sporo zamienników o bardzo dobrej jakości. Generalnie Epsony mają
> opinie bardzo trwałych.

Z tym sie zgodzę i dlatego mocno zastanawiałbym się nad C66.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl