Re: Odp: Trwa³o¶æ p³yt CDR

Autor: macminer <macminer-beztego_at_polbox.com>
Data: Mon 06 Jun 2005 - 15:15:44 MET DST

sucip wrote:

> Od: macminer <macminer-beztego@polbox.com>
> Temat: Re: Trwa³o¶æ p³yt CDR

> 100 lat.<<<<<
>
> jako laika przerazi³a mnie ta dyskusja. czy to by mia³o oznaczaæ, ¿e jak
> sobie nagram muzyczkê na p³ycie i bêdê jej s³ucha³ od czasu w zwyk³ej wie¿y,
> to za np 2 lata po prostu nie da siê jej odtworzyæ?
>
> ja u¿ywam verbatimów bo s³ysza³em, ¿e s± najlepsze z popularnych p³yt
> dostêpnych na rynku i nagrywam x1.
>
> nigdy siê nad tym nie zastanawia³em ale w tej sytuacji - co powiecie o
> verbatimach?

S± ró¿ne Verbatimy.

Da siê czasem dostaæ takie z nadrukiem w ró¿nych "majtkowych" kolorach
(ró¿, jasnoniebieski) - s± robione przez Tayio Yuden i s± o klasê wy¿sze
od pozosta³ych Verbatimów. Czasem na pude³ku jest napis "Verbatim Pastel".

Poza tym s± np. Verbatimy "Datalife" i "Datalife Plus" (w kolorze
metalicznym) oraz "Datalife" z nadrukiem w kolorze bia³ym. Wszystkie s±
na tyle przyzwoite, ¿e po 2-3 latach nie wykazuj± zmian fizycznych
widocznych go³ym okiem (w przeciwieñstwie do Platinumów, Hawków i
Esperanz). Na "Datalife" pojawiaj± siê ju¿ b³êdy odczytu, których nie
by³o na pocz±tku. "Datalife Plus" s± solidniejsze, ale nie
przeprowadza³em jakich¶ masowych testów, ¿eby rêczyæ za nie g³ow±.

O dziwo, bardzo dobrze trzymaj± siê Verbatimy z niebieskim barwnikiem
("Datalife Plus - Metal Azo") - mam np. 5-letni, który nie wykazuje
¿adnych b³êdów, ale od d³u¿szego czasu ju¿ nie widzia³em tych
niebieskich w sprzeda¿y.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com