Re: skaner+drukarka - razem, czy osobno ?

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Mon 06 Jun 2005 - 00:48:45 MET DST

Polar wrote:

> Wysoki współczynnik Dmax potrzebujesz jak potrzebujesz skanować duże
> zmiany kolorów i zalezy Ci na tym aby skaner jak najdokładniej
> pokazał szczegóły np. zdjęcia.
>
> Do twoich zastosować w zupełności wystarczy zwykłe urządzenie
> wielofunkcyjne, ale tu jedna uwaga. Szukaj takich urządzeń z osobnymi
> pojemnikami na każdy kolor, a więc C+M+Y+K, a nie CMY+K... inaczej
> zbankrutujesz na tusz. Takim urządzeniem będzie jak sądze Epson
> CX3650 który kosztuje poniżej 400 pln... polecam

Sorry, ale oddzielne pojemniki na tusz to beznadzieja w wykonaniu
Epsona. Są drogie, przy czyszczeni schodzi tusz z 4 pojemników (bardzo
dużo). Przy każdej wymianie tuszu drukarka dokonuje czyszczenia (i
znowu spada tusz z wszystkich pojemników). Cóż, moge polecić CX3650 ze
względu na tanie zamienniki, ale oddzielne pojemniki to w tym przypadku
katastrofa. Sam mam C64, uzywałem C86, CX3650 i wiem doskonale o co
chodzi. Trzy pojemniki do tych drukarek kosztuja 3x10 na Allegro, a
pojemnik kolorowy do np. C62 kosztuje po prostu 10 zł, a zysku z
oddzielnych pojemników nie ma żadnego.

Mimo to, CX3650 będzie dobrym wyborem. Można go kupić za 369 zł i
dostać 85 zł rabatu od Epsona w promocji. 369-85=284 - za tą cenę
urządzenie jest bardzo dobre.

I jeszcze jedno, do skanowania książek skaner w tym urzadzeniu sie nie
nadaje. Podobnie w innych w tej klasie. CIS to CIS i skanowana
powierzchnia musi dotykać szyby. Jeżeli jakiś tekst znajdzie się w
zgięciu, wyjdzie katastrofalnie.

--
# Łukasz Ledóchowski
# GG: 503647 lukled@tlen.pl