Re: odkrecanie a temperatur

Autor: lukasz sczygiel <adres_at_email.cx>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 23:14:27 MET DST

JIL napisał(a):

> jest sobie zestawik stojacy w szafce rtv
> ktora niemal scisle pzrylega do scian obudowy
> wentylacja tego to dramat buda uATX
> zabudowana z wszystkich stron, tego
> nie zmienie, musi byc ladnie, ale wewnatrz budy
> jest w cieply dzien 60stopni!
Wlasciwie norma dla normalnego kompa wcisnietego gdzies gdzie nie ma
wetylacji.
> no i konkretne pytanie, jest sens odkrecac
> bartona 2500+ (zabawa w druty - plyta a7n8x-la)
> do magistrali 133? i radka z 275/275 na np 200/200?
Sens niby jest.
> spadnie temperatura od takiego zabiegu? wiem ze wrozek
Jak odkrecilem mojego durnia se standardowego 1600 na jakies 800 (nizej
sie nie dalo, chipset sis 745) i obnizylem mu napiecie do minimum jakie
sie udalo ustawic w biosie to roznicy nie bylo zadnej.
> nie ma ale moze ktos cwiczyl juz zbijanie w ten sposob
> temperatury, jakies inne sugestie?

Zrobic wetylacje :) Jak sie da to jednak zrob gdzies od spodu dziure i
niech powietrze wylazi gora. Tylko zrob to tak zeby musialo jakos
sensownie przechodzic przez obudowe.Moze to zabrzmi dziwnie ale
uszczelnij obudowe. I niech powietrze wchodzi jednym otworem a wychodzi
drugim (wiatraki musza byc odpowiednio odwrocone :P) To zapewni ci dobra
wentylacje i wiatraki powinny byc cichsze. Na otwor wlotowy naloz jakas
rajstope czy inna fizeline zeby zatrzymac najwiekszy kurz to dluzej
wentylacja bedzie sprawna, poniewaz zbierajacy sie na lopatkach
wiatrakow i radiatorach kurz bedzie utrudnial wymiane ciepla.
No i generalnie najlepiej jak powietrze z zewnatrz leci bezposrednio na
procesor a wychodzi z obudowy bez przeszkod. Zeby poprawic cyrkulacje
poukladaj kable w srodku tak aby nie zawadzaly.