partycja/plik wymiany - gdzie na HDD najwydajniej?

Autor: pe3no <pe3no_at_NOSPAM.o2.pl>
Data: Sun 05 Jun 2005 - 14:32:25 MET DST

Witam,

Mam zamiar podzielić dysk na 4 partycje typu "primary":
hda1, hda2, hda3, hda4 (albo C:\ D:\ E:\ F:\ - jak kto woli).

Na której umieścić plik/partycję wymiany, aby była najszybsza praca systemu?
Prędkość liniowa jest największa przy krawędzi dysku - tak mi się wydaje,
ale nie wiem, czy tworząc partycję 1,2,3,4 - czy system to robi zaczynając
od krawędzi (gdzie najszybciej), czy od środka, gdzie najwolniej ???

(W programie do partycjonowania są chyba nawet wyświetlane numery cylindrów,
ale i w tym przypadku nie wiem, czy są numerowane od środka, czy od
krawędzi). Dysk jest 1-talerzowy, ale to chyba bez znaczenia.

Z góry dzięki i serdecznie pozdrawiam-Piotrek-pe3no.