Zastanawiam się nad wyborem notebooka dla swojego klienta. Wiem czym ma
się charakteryzować od strony technicznej, w przeciwieństwie jednak do
klasycznych pecetów, gdzie zazwyczaj wszystko można wymienić samemu, w
przypadku laptopów bywa zdecydowanie gorzej.
Interesują mnie praktyczne doświadczenia z obsługą gwarancyjną i
pogwarancyjną w przypadku różnych firm w ramach tzw. standartowej
gwarancji - sprzęt dla użytkownika domowego, jeżeli moglibyście się
podzielić swoimi uwagami, byłbym wdzięczny.
Ze swej strony, biorąc pod uwagę sprzęt typu 'czarna skrzynka', mam
doświadczenia m.in. z firmami APC, HP, Konica-Minolta, Olympus:
APC:
---- Zasilacz APC - typowy SOHO - CyberFort. Po kupnie stwierdziłem, iż trzyma zdecydowanie za krótko w stosunku do deklaracji producenta, jutro kurier przywozi nowy egzemplarz, co ciekawe - źle działający cały czas mam u siebie, *żadnych kosztów* poza zgłoszeniem internetowym, opisem problemu i czasem. 6-7 letni APC - tzw. BackUPS Pro, swego czasu nawalił (po gwarancji rzecz jasna) - serwis na miejscu (Kraków - de facto firma zajmująca się serwisowaniem m.in. APC, a nie stricte oddział korporacji), wymiana baterii + naprawa uszkodzenia. Usługa nie była tania, ale wyraźnie niższa niż koszt nowego zasilacza, czas naprawy z tego co pamiętam w okolicach tygodnia. HP: --- Aparat cyfrowy - po gwarancji - klasyka - odpadła klapka trzymająca baterie (na oko warta z 20 zł). HP Polska *nie naprawia tego typu uszkodzeń*, zaproponowano mi uprzejmie wymianę aparatu na nowy i opłatę w wysokości mniej więcej ceny tego modelu (w końcu sam naprawiłem). Szczerze mówiąc obawiam się tej firmy - przez przypadek mam starszego notebooka HP i nie wiem co będzie, gdy np odpadnie klawisz ? obudowa do wymiany za 3/4 ceny rynkowej tego notebooka ? ;) Olympus: -------- Aparat cyfrowy - Klapka na baterie - mam tylko doświadczenia związane z okresem gwarancyjnym - wymiana na nową. bez dodatkowych kosztów (przesyłki kurierem + ubezpieczenie - gratis) Konica-Minolta: --------------- Kupiłem model Z3 zaraz, gdy wszedł na rynek (sprowadzony z zagranicy), miał jakieś problemy z funkcjonowaniem - zawieszał się. Support PL mi nie pomógł, od Pomocy Technicznej w Wielkiej Brytani otrzymałem jednak nowszą wersje firmware'u , co rozwizało problem. Po wyrażeniu swojej opinii - polski serwis mile mnie zaskoczył. W ramach dbania o wizerunek - prezent: torba na aparat (ponad 100 zł w detalu) + husteczki do czyszczenia obiektywu :) Klapka na baterie trzyma się mocno :) pozdrawiam -- Rafał Łukawski http://rafal.lukawski.pl/Received on Fri Jun 3 02:35:22 2005
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 03 Jun 2005 - 02:51:02 MET DST