notebook - jaka firma/marka ?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 03 Jun 2005 - 02:32:08 MET DST
Message-ID: <d7o8ea$dve$1@news.lukawski.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Zastanawiam się nad wyborem notebooka dla swojego klienta. Wiem czym ma
się charakteryzować od strony technicznej, w przeciwieństwie jednak do
klasycznych pecetów, gdzie zazwyczaj wszystko można wymienić samemu, w
przypadku laptopów bywa zdecydowanie gorzej.

Interesują mnie praktyczne doświadczenia z obsługą gwarancyjną i
pogwarancyjną w przypadku różnych firm w ramach tzw. standartowej
gwarancji - sprzęt dla użytkownika domowego, jeżeli moglibyście się
podzielić swoimi uwagami, byłbym wdzięczny.

Ze swej strony, biorąc pod uwagę sprzęt typu 'czarna skrzynka', mam
doświadczenia m.in. z firmami APC, HP, Konica-Minolta, Olympus:

APC:

----
Zasilacz APC - typowy SOHO - CyberFort. Po kupnie stwierdziłem, iż 
trzyma zdecydowanie za krótko w stosunku do deklaracji producenta, jutro 
kurier przywozi nowy egzemplarz, co ciekawe - źle działający cały czas 
mam u siebie, *żadnych kosztów* poza zgłoszeniem internetowym, opisem 
problemu i czasem.
6-7 letni APC - tzw. BackUPS Pro, swego czasu nawalił (po gwarancji 
rzecz jasna) - serwis na miejscu (Kraków - de facto firma zajmująca się 
serwisowaniem m.in. APC, a nie stricte oddział korporacji), wymiana 
baterii + naprawa uszkodzenia. Usługa nie była tania, ale wyraźnie 
niższa niż koszt nowego zasilacza, czas naprawy z tego co pamiętam w 
okolicach tygodnia.
HP:
---
Aparat cyfrowy - po gwarancji - klasyka - odpadła klapka trzymająca 
baterie (na oko warta z 20 zł). HP Polska *nie naprawia tego typu 
uszkodzeń*, zaproponowano mi uprzejmie wymianę aparatu na nowy i opłatę 
w wysokości mniej więcej ceny tego modelu (w końcu sam naprawiłem). 
Szczerze mówiąc obawiam się tej firmy - przez przypadek mam starszego 
notebooka HP i nie wiem co będzie, gdy np odpadnie klawisz ? obudowa do 
wymiany za 3/4 ceny rynkowej tego notebooka ? ;)
Olympus:
--------
Aparat cyfrowy - Klapka na baterie - mam tylko doświadczenia związane z 
okresem gwarancyjnym - wymiana na nową. bez dodatkowych kosztów 
(przesyłki kurierem + ubezpieczenie - gratis)
Konica-Minolta:
---------------
Kupiłem model Z3 zaraz, gdy wszedł na rynek (sprowadzony z zagranicy), 
miał jakieś problemy z funkcjonowaniem - zawieszał się. Support PL mi 
nie pomógł, od Pomocy Technicznej w Wielkiej Brytani otrzymałem jednak 
nowszą wersje firmware'u , co rozwizało problem. Po wyrażeniu swojej 
opinii - polski serwis mile mnie zaskoczył. W ramach dbania o wizerunek 
- prezent: torba na aparat (ponad 100 zł w detalu) + husteczki do 
czyszczenia obiektywu :) Klapka na baterie trzyma się mocno :)
pozdrawiam
-- 
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/
Received on Fri Jun 3 02:35:22 2005

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 03 Jun 2005 - 02:51:02 MET DST