Jaki notebook do grafiki 3d i 2d?

Autor: fel <hlucasWYTNIJ_at_atczop.onet.pl>
Data: Thu 02 Jun 2005 - 19:32:03 MET DST

Witam.

Planuje kupic notebooka. Jego glownymi zastosowanianiami mialyby byc
modelowanie grafiki 3d (3ds max) i praca nad grafika 2d (reszta).
Poniewaz bedzie to moj dodatkowy komputer - rendering i najbardziej
obciazajace rzeczy maja odbywac sie na innej stacji roboczej - taki do
zabierania w plener i droge, chce zmiescic sie w kwocie 3000zl. Wiem
ze za ta cene czeka mnie sporo kompromisow.
Moze napisze po kolei.
- Moge pracowac w rozdzielczosci 1024x768. Juz sie do takiej
przyzwyaczailem i jakos sobie radze, a w tej cenie nie bardzo mozna
znalezc cos z wieksza matryca. XGA powinno byc ok.
- Potrzebuje mozliwosci rozszerzenia pamieci, najlepiej koscmi z
desktopow, do minimum 768mb.
- Najbardziej martwie sie o karte graficzna, a wlasciwie zintegrowana
grafike. Troszke czytalem, przejrzalem testy, m.in.
http://www.benchmark.pl/notebooki/Aristo_Prestige790/strona-4.html
ale wlasciwie to przyjrzalem sie bardziej
http://notebook.cz/hwi32/ostatni.txt. Interesowala mnie wydajnosc z
perspektywy zainstalowanych grafik. Wyszlo mi taki porownanie, bez
zwracania uwagi na procesory i inne komponenty. Grafika, ilosc
punktow:

intel i852 1300 - 1900
ati mobility radeon 9000 7100 - 3100
via unichrome 1600 - 1000
intel i855 2600 - 1300
Intel Media Accelerator 900 4742 - 3300
Intel Extreme Graphics 2 ? - ?
geforce4 go420 4300

Nie ma w nim aktualnych gpu SIS czy VIA. Jednakze wynika z tego ze
taka stara grafika jak ati mobility radeon 9000 radzi sobie najlepiej.
Moze wyciagam zbyt daleko idace wnioski, chocby to przez moja
niewiedze czy nie zwrcanie na cos uwagi. Zalezy mi na wydajosci
graficznej, nie chce by "dlawila" sie przy bardziej zlozonych scenach
i bylo mozna na takim notebooku w miare komfortowo pracowac. Czy ktos
mnie moze oswiecic czy dobrze robie ufajac radeon 9000 ponad aktualnie
montowanymi zintegrowanymi grafikami? Jesli nie ten, to jaki?
Zastanawiam sie jeszcze nad geforce4 go420 albo 440 (ale tego drugiego
nie znalazlem w tej cenie) czy tez intel graphic media accelerator
900. Jak tez sobie radzi extreme graphics 2? Tego nie udalo mi sie
znalezc.

A same notebooki to:

1. Maxdata Eco 3200X
        ati radeon 9000, nie widze mozliwosci rozbudowy pamieci, wiec
nie wiem jak to z tym jest. I jakiej wydajnosci on jest (duzo MHz ale
chyba starszy typ procesora). Nie jestem na biezaco z rozwojem cpu. To
zreszta model notebooka chyba z 2003 roku.

2. HP Compaq nx9110 PG576ea
        tez ati, prawdopodobnie ten sam, musialbym sprawdzic
dokladniej.

3. HP Compaq nx6110 PG840ES
        Intel GMA 900 - wedlug zestawienia nie taki zly. Za to mniej
MHz, ale i mozliwosc rozbudowy pamieci.

4. HP Compaq nx9105 DU426ea
        geforce4 go420. troche malo pamieci wideo.

5. Aristo Smart 300 C-M 1.5
        intel extreme graphics 2. Toz wlasnie nie wiem co to jest za
grafika. Chetnie cos przeczyatm na jej temat.

Troche sie rozpisalem. Mam nadzieje ze ktos bedzie w stanie mi
doradzic i rozwieje watpliwosci. Dziekuje z gory.

Pozdrawiam
fel