SAMSUNG SP1614N - problemy

Autor: cLyDe <clyde_at_neostrada.pl>
Data: Wed 01 Jun 2005 - 14:03:24 MET DST

Witam
Mam niemaly problem z dyskiem Samsung sp1614n 160GB ATA133 i plyta MSI
k7n2g.
Sprzet mam juz z pol roku i wszystko pieknie dzialo. Niestety potrzebowalem
sformatowac niskopoziomowo inny dysk (Seagate Barracuda st328040A). Uzylem
do tego programu Seagate SeaTools. Odlaczylem dla pewnosci mojego Samsunga i
sformatowalem Seagate. Potem znowu podpiolem Samsunga i komputer juz nie
wstal. Pisze ze "DISK BOOT FAILURE".. czyli nie znajduje systemu. Probowalem
juz wszystkiego(reset, biosa,cmosa,dmi,format, reinstalacj).

    Ostatnio podpiolem go na starej 40-zylowej tasmie wspierajacej tylko
UDMA2 i zadzialal. Na 80-zylowej nie dziala. Do Samsunga dostarczane jest
oprogramowanie gdzie mozna ustawic maksymalne wspierane przez dysk UDMA.
Ustawilem wiec na UDMA2 i podpiolem go tasma 80-zylowa. Nie pomoglo.
Reasumujac dysk na 40-zylowej tasmie dziala bez problemu. Na 80-zylowej nie
wstaje system.
Co sie popsulo ?