Re: przeszkadza gorace powietrze

Autor: Ty-grysek <Taurus-ui_at_N.O.S.P.A.M.wp.pl>
Data: Tue 31 May 2005 - 13:01:07 MET DST

Użytkownik "Neas" <neas@neas.invalid> napisał w wiadomości
news:8160712.mRsyHK6hHd@latitude...

> Jeśli zbiornik będzie w tym samym pokoju to na jakiej niby zasadzie ma to
> mu
> pomóc?

Woda ma dużą pojemność cieplną, więc może zmagazynować dużą ilośc ciepła.
Jeżeli zbiornik będzie miał niewielką powierzchnię w stosunku do objętości
(czyli kształtem będzie przypominał raczej akwarium niż podwójną szybę
okienną) to wymiana ciepła z otoczeniem będzie stosunkowo niewielka.
Wystarczy więc raz na jakiś czas (1-2 razy dziennie) wymienić wodę.
Widziałem takie rozwiązania w testach - woda w zbiorniku wielkości
średnio-małego akwarium była po kilku godzinach tylko trochę ciepła, ale sam
tego roziwązania nie sprawdzałem, więc głowy nie dam.
Oczywiście użytecznośc takiego rozwiązania jest mała, więc podaję je raczej
jako ciekawostkę lub źródło kolejnych - bardziej efektywnych pomysłow.

Pozdrawiam
Tygrysek