Re: AMD64 300+ box - szum wentylatora

Autor: Pawel Golik <pgolik_at_junk.ibb.waw.pl>
Data: Mon 30 May 2005 - 16:22:53 MET DST

Neas wrote:

> Jeżeli rzeczywiście masz 35 stopni to mniej nie uzyskasz (w tej chwili
> na dworze są 32 stopnie) bo to i tak jest znakomity rezultat. Ale
> szczerze mówiąc wątpię w taki wynik, może masz uszkodzony czujnik
> temperatury?

W pokoju jest 24-25 stopni. 35 stopni na procu jest przy małym obciążeniu,
właściwie cały czas na minimalnym napięciu/mnożniku (pisanie tekstu,
przeglądanie netu itp.). Tylko obroty wiatraka dochodzą do 5200 rpm i
robi się głośny. Oczywiście puszczenie czegoś wymagającego więcej cpu
podnosi temperaturę - 45 w porywach do 55 przy długich kompilacjach. W
sumie wolałbym, żeby przy niskim obciążeniu pozwolił wejść na te 45 przy
małych obrotach wentylatora, ale dla układu na płycie priorytetem jest
chyba temperatura i zwiększa szybko obroty wiatraka. Z przegrzewaniem
nigdy nie miałem problemów, tylko ten wiatrak na wysokich obrotach jest
naprawdę głośny, stąd pytanie o coś cichszego.
        Paweł

--
Pawel Golik
At 52°12'27"N 20°58'44"E