Re: rzutnik zamiast LCD?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 30 May 2005 - 02:21:58 MET DST

"Proximus" d7dhu3$191$2@nemesis.news.tpi.pl

> Po pierwsze musisz w specyficzny sposób ustawić meble w domu - biurko
> pewnie gdzieś na środku pokoju, kable biegnące przez pół pokoju. I
> musisz rodzinę przyzwyczaić, żeby się nie zabili o ta plątaninę.
> dodatkowo, jeżeli masz kota, to musisz zmusić go, żeby nie próbował się
> bawić w pobliżu biurka z kompem.
> Po drugie koszta. Czy nie lepiej kupić dobry LCD 19 cali? Albo nawet LCD
> 17 cali... dobry LCD 17" Eizo PVA kosztuje ok 2000 - 2500 zł, a
> projektor chyba więcej...

Czasy, gdy monitory LCD ,,świeciły" światłem odbitym, mamy za sobą,
monitory CRT muszą teraz spełniać ostre normy/kryteria,
więc niekoniecznie LCD są zdrowsze od CRT. :)

Żywotność zwykłych :) żarówek wynosi około tysiąca godzin, niby
halogenowe świecą dłużej ze względu na odzysk wolframu, ale chyba
nie można wyciągnąć z nich 5 tysięcy. :) Lampy wyładowcze świecą
znacznie dłużej i ich żywotność zależy od wielu czynników.
(mogą świecić nawet 50 tysięcy godzin)

Co jest wewnątrz rzutnika -- nie wiem. (bo różnie bywa)

Na wszelki wypadek -- lampa metalohalogenowa czy metalohalogenkowa
nie jest żarówką, ale lampą wyładowczą o żywotności nawet
kilkadziesiąt razy większej od halogenowej lampy żarowej.

Rzutnik prawie na pewno wprowadzi zniekształcenia. Można niby to
skorygować, ale raczej do pracy codziennej rzutnik nie jest dobrym
rozwiązaniem. Za cenę dobrego rzutnika można kupić ogromny monitor
CRT lub mniejszy, ale także duży, LCD. :)

Koty są inteligentne i szybko się uczą. :)
Ja (na przykład) w ciągu zaledwie kilkunastu sekund wyjaśniłem :)
kotu, że po suszących się na podłodze zdjęciach nie należy chodzić,
biegać itp. :) Zdjęcia wydały mu się na tyle ciekawe, że biegał
pomiędzy nimi, ale żadnego nie dotykał. :) Można więc przekonać
kota do tego, aby nie rzucał ;) rzutnikiem o podłogę. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'