Re: laptop a notebook?

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk.beztego_at_friko6.onet.pl>
Data: Sat 28 May 2005 - 08:22:17 MET DST

Użytkownik "J&B" <jerzybia@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d782au$554$1@news.onet.pl...
> nie znam się kompletnie na w/w sprzęcie.Może mi ktoś podpowie jaka jest
> między nimi różnica?
[...]

Witam

Kiedyś, gdy królowały komputery przenośne w rodzaju mojej Ś.P. TOSHIBA
3100SX nazwanie czegoś takiego "notatnikiem" byłoby po prostu śmieszne ;-).
Laptopy to były komputery przenośne o duzych rozmiarach i masie. Klasa
notebook to termin marketingowy, zaś pojawiła się, gdy maszynki w stanie
złożonym (zamknietym) zaczęły przypominać tzw. notatnik akademicki.
Uogólniając - laptopy to były maszyny mobilne klasy od PC XT do 386, zaś
wszystko powyżej to już notebooki.
Jako ciekawostkę mogę podać, że w klasycznych laptopach montowano z reguły
HDD 3,5", zaś notebooki to już domena napędów 2,5". To rozróżnienie jest
dużym przybliżeniem i czasami mozna się zdziwić ;-).
W chwili obecnej oba te pojęcia (l. i n.) stosuje się wymiennie i w języku
potocznym znaczą to samo.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski