Re: [info] PhysX PPU - AGEIA

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Fri 27 May 2005 - 19:16:02 MET DST

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w wiadomości
news:d7704h.3o8.8@Hobby.od.19.lat...
> http://personal.inet.fi/atk/kjh2348fs/ageia_physx.html
> http://dmode.datamachine.net/ageiavids.html
>
> Z tych stron można pobrać filmy i fotki
> przedstawiające PhysX PPU firmy AGEIA w akcji :)
>
> Układ ten wspomagaja obliczenia w generowaniu i odzwierciedlaniu fizyki
> w aplikacjach 3D. Jest to sprzętowy dopalacz fizyki Physics Processing
Unit.
> Technologia znana jako PhysX z niespotykaną dotychczas precyzją,
szybkością
> i wszechstronnością modeluje (w grach i nie tylko) prawa fizyki. Jak wiele
> ciekawych efektów można by osiągnąć bawiąc się swobodnie tylko grawitacją
> i tarciem (a to tylko dwa parametry).
>
> Pierwsze próbne modele karty pojawią się w 3 kwartale tego roku,
> oficjalna premiera ma odbyć się dopiero na początku 4 kwartału.
> PhysX stworzony został w technologii 130 nm, i posiada 125 milionów
> tranzystorów, liczba ta jest większa od średniej klasy układów
> graficznych jak np. Radeon X700.

Wreszcie, k..ka, wreszcie. Myślałem że się nie doczekam. Takie coś to
powinno się ukazać z 5 lat temu - a wtedy to "hitem" było T&L. Na początku
ma kosztować 300$, ale licze że w przyszłym roku konkurencja (z nv i ati na
czele) wypuści własne rozwiązania dla różnych segmentów. A za 2 latka to PPU
będą integrowane na kartach graficznych razem z GPU.