Re: Notebook - combo

Autor: MPiotrek <pm_at_xnet.one23.pl>
Data: Wed 25 May 2005 - 12:05:51 MET DST

Użytkownik "Leon" <ROT13_eboreggehonf@cbpmgn.barg.cy> napisał w wiadomości
news:d6vo36$3b2$1@news.onet.pl...
> Witam
> Zepsul mi sie naped CD w notebook'u Asus L2000E i chcialbym kupic Combo.
> Czy ktos z grupowiczow ma/mial taki notebook i wie jaki naped do niego
> podejdzie, ewentualnie moze mi podpowiedziec gdzie to mozna sprawdzic? Z
> tych ktore sa dostepne teraz na rynku zaden nie jest wykrywany :-(

Podejdzie każdy, problem może być taki, że nowe napędy nie mają zworki
master-slave, i są ustawione fabrycznie na cable-select.
Starsze notebooki nie wspierały sygnału cable-select i wymagały ustawienia
napędu zworką.
Rozwiązaniem jest zlutowanie pinu 45 i 47 (ATA 50 pin) w gnieździe napędu.
Wykonanie jest proste, bo te piny są wlutowane w płytkę obok siebie.
Efekt jest taki, że napęd jest widoczny jako master i wszystko działa.
Inne rozwiązanie - poszukać starszego napędu ze zworką, np LG CRN-8245B, lub
ustawionego fabrycznie jako master, np Toshiba SD-C2502.
Niestety wśród napędów combo raczej takich nie znajdziesz, te powyżej to
CD - dosyć stare.

--
MPiotrek