W 17 cali dookoła poświata (Samsung 797DF)

Autor: BrunoN <brunon99_at_MIELONKA.o2.pl>
Data: Wed 25 May 2005 - 10:25:52 MET DST

Witam,

zauważyłem dziwne zjawisko w świeżo nabytym monitorze Samsung Syncmaster
797DF. Otóż wszelkie jaśniejsze elementy obrazu umieszczone na ciemnym
tle generują dość sporą poświatę (halo?), który to efekt jest nieco dla
mnie irytujący, bo nie przypominam sobie bym widział go w poprzednich
monitorach. To jakaś anomalia, czy ten typ tak ma? Zauważyłem, że
patrząc pod kątem na kineskop widać jakby odbijający się w jego
wierzchniej warstwie obraz - może ta poświata to skutek takiej dziwnej
konstrukcji?

Ogólnie monitor jest bardzo fajny, nie ma problemów z geometrią,
ostrością czy kolorami - tylko to jedno dziwne zjawisko. Przyzwyczajać
się czy iść toczyć pianę w serwisie?

Pozdrawiam
BrunoN