Re: czy da rade...

Autor: <lev_at_k>
Data: Mon 23 May 2005 - 22:34:16 MET DST

Jolly Roger wrote:

> Myślę, że pojawienie się modelu z pasywnym chłodzeniem to tylko
> kwestia czasu. W ogóle ostatnio gigabyte wypuszcza sporo produktów z
> chłodzeniem pasywnym, wliczając w to nie tylko k. graficzne ale
> również i płyty główne (pasywne chłodzenie na mostkach). Tak trzymać.

Faktycznie niegłupie. Ale osobiście jeszcze bardziej podoba mi się np.
Leadtek wypuszczający swego czasu naprawde niedrogie w swoim segmencie
karty np. A6200TD z badziewiastym coolerkiem typu "charczak". Oczywiscie
już na starcie wymieniasz coolerka na coś co Ci pasuje (albo superciche
albo superwydajne) - i nie przepłacasz za "zdobione" i polerowane
nawysoki połysk "pseudomiedziane" coolerki jakimi szczyci się wiele
przpłaconych produktów (a które i tak trzeba wymienic na coś
dobrego/cichego w stylu Zalmana). Tylko co płyt dłownych nie chce mi się
podmieniać chłodzenia - pasywne i tak maja z reguły tańsze modele, bez
zbędnych (niepotrzebnych dla mnie) "bajerów".

> Ja niestety zakupiłem ich kartę z aktywnym chłodzeniem (bardzo głośnym
> niestety) i szybko wymieniłem na Zalmana VF700 bo się wytrzymać w tym
> hałasie nie dało.

Masz wersję Cu czy ALCu? Ja osobiście uzytkuję VF700 AlCu na GF
6200@6600 i jestem naprawde usatysfakcjonowany odprowadzaniem ciepła
przez tą "bestię". Na domyślnym napięciu rdzenia 1.34V procesor
graficzny nawet w stress /nie/ był w stanie przekroczyć 50 stopni (na
stcokowym "badziewiaku" przekraczał.. 80 stopni po podkręceniu). Teraz
na napięciu rdzenia podniesionym do.. prawie 1.7V (~1.675V) w idle 43
stopnie, w stress po godzinach 3dmarka nadal ponizej 60 stopni.. Co by
się działo na stockowym coolerze przy tym napieciu mozna się domyslić ;-)

Pozdrawiam