Re: Monitor LCD - jaki?

Autor: zzz <magness2_at_poczta.fm_wytnij_to>
Data: Mon 23 May 2005 - 10:53:55 MET DST

> Szczerze mowiac to sam niewiem. Bede musial sie przejsc do kogos i
> potestowac. Pytanie tylko czy matryca PVA 25ns odpowiada takiej samej
> matrycy TN jesli chodzi o te smurzenia?

Nie. PVA ma szybkie czasy biały-czarny, CHOLERNIE wolne czasy czarny-biały.
Łatwo to widać przewijając strony z jasnym tłem (niemal nie widać smużenia)
i z ciemnym (literki migają) - zerknij do jakiegoś testu (choćby
belinei101750) na mva.pl z matrycą PVA, tam są orientacyjne czasy. 25ms nie
25ns, hehe, swoją drogą ciekawe, kiedy marketingowe czasy zejdą do
nanosekund ;).
W praktyce na filmach nie ma problemów, przy przewijaniu tekstu jasnego na
ciemnym (czarnym) tle są, w grach są (ale znośne). Im większy kontrast się
ustawi, tym mniejsze smużenie.
Najlepiej potestować samemu - np. jakąś grę zapuścić i pograć z godzinkę :).