Re: dobór zasilacza do Asusa??

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Sun 22 May 2005 - 12:01:13 MET DST

kesser <kesser@[to usun]poczta.onet.pl> wrote:

> Na razie się rozglądam

            Tylko sie nie przyzwyczajaj do takich cen, bo to zdzierstwo w czystej
postaci.

> ale rozumiem, że będzie pasował??

            Juz jest troche stary. Za 5 zl wiecej [175 w stosunku do 170 HPC360-
202] masz bardzo fajny i nowocvzesny HPC-410-212 [410W, wiatrak 120mm].
Do wspomnianej plyty wystarczy zasilacz starego typu, ale IMHO kupowanie
TERAZ nowego zasilacza tego typu nie jest zbyt rozsadne - za rok, poltora
musialbys zmieniac ponownie.
Tu masz link do wspomnianego HPC-410-212:

http://www.apollo.pl/do_cmd_win.php?menu=store&cmd=show_detail&id=9385

Zasilanie plyty uniwersalne [20 pin + 4pin], poza az 9 molexami i 2 malymi
zlaczami FDD ma rowniez 2 zlacza SATA i zlacze do PCI-E.
Poza tym z testow wynika ze to dobry zasilacza, lepszy od starszego HPC420-
302DF - bardzo ladnie wypadl w tescie obciazeniowym Chipa [ten test byl
przyzwoity, w odrozniniu od przedostatniego prowadzonego przez AFAIR red.
Binkowskiego - tamten to bylo nieporozuminie - widac ucza sie na bledach].

Goraco polecam przed zakupem lekture:
http://crn.pl/crn/testy/pdf/0506chip1.pdf

> Mam w planach kupić kilka podzespołów i trochę się boje kupować w
> sklepie w innym mieście nie wiem jak później jest z gwarancją.

            Powiem tak - w innym miescie balbym kupowac sie HDD, plyty glownej
itp. gdzie w razie czego potrzebna jest szybka podmiana i naprawa a
zazwyczaj nie ma sie rezerwowych danego rodzaju. Inne czesci spokojnie
mozesz. Sporo tego kupowalem i zawsze bylem zadowolony. Poza tym mozesz w
ciagu 10 dni sie rozmyslic oi odeslac towar za zwrotem calkej ceny i
kosztow przesylki. W normalnym sklepie tego nie masz - jak nie zauwazysz
jakiegos defektu w sklepie, a sprzedawca nie bedzie chcial Ci isc na reke
z wymina [czesto nie chce, bo to dla niego klopot i koszty] to przy malych
defektach [spornych] praktycznie jestes na straconej pozycji. Tu masz
poltora tygodnia na testowanie.

> możesz polecić jakiś sklep z dobrymi cenami i ze sprawdzonym serwisem
> (że nie ma problemów i kombinatoryki przy jakiś gwarancjach).

            To pytaj wsprod swoich znajomych, ew. na grupach regionalnych - w ten
spsoob najlatwiej wychwycic lokalne "czarne owce" i sklepy z dobrym
serwisem i podejsciem do klienta.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938