Re: [OT] tunele powietrzne

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri 20 May 2005 - 12:52:32 MET DST

danonwoj napisał(a):
> Zastanawiam się nad kupnem do obudowy tunelu powietrznego - plastik, a
> nie takie papierowy coś. Sam wywiercę dziury w blasze. Mój kumpel kupił
> nową obudowę, która włąsnie posiadała takowe rozwiązanie i temperatura
> mu spadła o 10 stopni na procku i do tego obroty wentylatory spadły o 25%.

daje duzo, prosto sie robi (poza wierceniem dziury w blasze, jak sie
niema narzedzi. Najlepszym materialem na tunel jest rura do kolumn
glosnikowych "do bass-reflexu" - np takie :
http://www.tridex.com.pl/__o1.htm
caly wybor, do koloru i srednicy. (2 cale = 50mm srednicy, 2.5cala =
60mm srednicy itd) Srednice dobierz do posiadanego wentylatora -
przewaznie na procesorach sa to 6cm, ale rura 5cm tez spelni swoja role
- po prostu dostarczy przed wentylator zimne powietrze.
Aha - i obowiazkowo wytnij kratke (jesli bedzie) z tej rury - powoduje
swist powietrza, i lapie ogromne ilosci kurzu na sobie. To juz lepiej
zalorzyc filtr powietrza dodatkowy chocby z ponczochy ;)