Co sie dzieje na rynku obudow ???

Autor: marxjo <marxjo_at_post.pl>
Data: Fri 20 May 2005 - 03:28:48 MET DST

Witam!

Od dluzszego czasu poszukuje obudowy szerokiej i wysokiej.
Nigdzie nie znalazlem szerszej niz 220 mm oraz wyzszej niz 430 mm
Co sie dzieje na rynku ? Rozumiem, ze są produkowane wg zalecen
"producentów stolików pod komputer" ;) ale halo! Nie kazdy ma takie
male biurka.
1. Wszyscy producenci poszli na design i probuja byc trendy - 1 pudło różniące
się tylko wymiennymi bokami, kolorami, oraz zasilaczami.
2. Przeciez te wszystkie bzdety, tandety modecomo-codegenowskie nie spelniaja
jakichkolwiek norm emisji prom. - moze napisac im maila, aby obudowy robili z
tektury (100% mobilny :), albo ze szkła (modern design)
Wszyscy co zachwalaja te CE....przeciez to nic innego jak China Export ! I w
zadnymi oznaczeniami, homologacjami itp nie maja nic wspolnego.
Tak samo panstwo oczywiscie (urzedy kontroli-ktokolwiek by sie tym mial
zajmowac). Maja to gdzies - odwrotnie proporcjonalnie anizeli np Niemcy

Nawet takie firmy jak Codegen, Antec tworza obudowe-podobne klocki po to tylko,
aby upchać tam swój zasilacz.

Pierunie, co sie dzieje na rynku ! Czy to AŻ tak trudno rozciagnac o pare cm
obudowe we wszystkich kierunkach ? Niektorzy maja obudowy serwerowe - sic ! Co
to ma wspolnego z serwerem ? Bo u mnie prawie wszystkie stoja na starej,
przedpotopowej obudowie big-tower sprzed ok 5 lat. To byla obudowa ! Prawdziwa
stal, ciezka, ze ciezko budę przenieść. Szeroka i gleboka, że z lornetką szukać
podzespołów, a wpakować można tak było wszystko - chyba nawet czajnik by sie tam
zmieścił obok Prescota ;)

A co z termoobiegiem w niektórych obudowach ? Poświęciłem troche czasu na
sprawdzenie gotowych komputerow (znanych,markowych producentow) i co sie okazało
? Wylaczajac dodatkowe wentylatory termoobieg poprawial sie ! O dziwo !
To pytam w takim razie. Po jaka chol...rę dodaja takie coolerki ? Skoro i tak
ksztalt, wielkosc obudowy zmarnuje prace bzyczkow ?

Rozumiem, ze postep, tfu to juz nie postep ale sprint w sprzecie komputerowy
jest ogromny, ale moze producenci obudow takze zaskocza, ze tworzenie coraz to
mniejszych, piekniejszych obudow - mini ATX czy ojezu! slim, nie jest optymalnym
rozwiazaniem i kazda nisza na rynku powinna byc zapelniona, bo przeciez kto
z Was nie kupilby obudowy wiekszej, solidniejszej itd ? Mniejsze natezenie
halasu, mniejsze promieniowanie, lepsze chlodzenie...Kto nie jest za tym ?

Zwiększyłem już budżet do 300 PLN na obudowę - bez zasilacza oczywiście i chyba
pójdę do blacharza samochodowego i niech mi wyklepie jakąś obudowę na wymiar...