Notebook "Desktop Replacement"

Autor: hefalump <hefalumpikWYTNIJ_at_TOgazeta.pl>
Data: Thu 19 May 2005 - 16:51:44 MET DST

Witam.
Mam już jako takie rozeznanie, ale jeszcze chciałbym podpytać.
Rozglądam się za możliwością stworzenia przenośnego studia nagraniowego.
Mam w tym momencie 2 opcje - laptok, albo nadal nieporęczny i prawdopodobnie
nie tak znowu tańszy od laptoka - komp w racku.
Obecnie pracuję na sempronie 2,2 GHz z 1 GB ramu na abicie AN7.
Moje wymagania co do laptopa są następujące :
- conajmniej tak wydajny jak mój obecne zestaw (dużo obliczeń na dźwięku,
potrzeba
mocy obliczeniowej - RAMu nie zdarza mi się wykorzystywać więcej jak 500-600
MB)
- złącze FW na dobrym chipie (będę do niego miał pdołaczony cały system
dźwiękowy łącznie
z zewnętrznym dyskiem twardym)
- podstawowe funkcje takiego laptoka typu czytanie kart różniastych,
conajmniej COMBO -
na DVD na razie się nie wyznaję ;) Choć ... jak niewiele więcej ...
- wyjście na zewnętrzny monitor (czy istnieje możliwość rozbudowy o kartę
graficzną z 2 wyjsciami na monitory ?)
- wyjście TV (czy istnieją karty TV do laptopów na czipie BT878 ?)
- złącze PS/2 na zewnętrzną klawiaturę/myszkę (jedno styka)
- stabilność!!!!! to w sumie na początku powinienem wymienić
- głośność nie jest priorytetem, ale nie powinien być głośniejszy od
standartowego PCta
- możliwość działania z gniazda samochodowego 12V

Dysk twardy : 40/80 GB w tej granicy. Do zastosowań audio będę korzystał z
zwnętrznego, więc ten
posłuży mi tylko do zainstalowania systemu dla notebooka, wgrania kilku
filmów, może jakieś
gry - internet te sprawy. Dlatego nie potrzeba mi demona szybkości.
Na baterii mi nie zależy - fajnie by było jakby dało radę obejrzeć film :)
I tutj pytanie dodatkowe - kupując procka desktopowego - czy da radę w
ewentualnym notebooku
w BIOSie ustawiać jego częstotliwośc pracy ? Przykładowo chciałbym
popracować w internecie/obejrzeć film
ale jadę na baterii - więc ustawiam w BIOSie częstotliwość np. 800 MHz i
pracuję dzięki temu trochę dłużej.
Chcę pracować - wracam do ustawień standartowych. (nie potrzebuję płynnego
zmieniania częstotliwości jak
w prockach MOBILE ;)).

Czy jest coś o czym powinienem wiedzieć kupując notebooka ?
Czy prócz wygody użytkowania stacjonarnego oraz sporej trudności w
konfigurowaniu/rozszerzaniu
notebooka są jeszcze inne elementy, o których powinienem wiedzieć (jak
zmniejszona stabilność, awaryjność
większa niż w PC, insze problema) ?

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie sugestie. Szczerze powiem, że wizja
posiadania notebooka przyciąga mnie od dawna
a patrząc na spadające ceny stała się wręcz silna niczem elektromagnez na
opiłka :)
Do wydania mam około 4 kilo złotych (bez VAT - na firmę). Zastanawiam się
nad zakupami w Action (jako, że
cały sprzęt mam stamtąd ).

Zdrawim