GA-8I915G-MF / SATA

Autor: Programmer <programmer_at_nospam.org>
Data: Wed 18 May 2005 - 12:50:27 MET DST

Witam.

Mam plyte GA-8I915G-MF i dzis kupilem sobie dysk SATA. Bede chcial
przeinstalowax XP'ki na ten dysk no i czytalem ze sa delikatne problemy ze
sterownikami RAID. Wyczytalem ze przed instalacja nalezy zrobic sobie
dyskietke ze sterownikami RAID skopiowanymi z plytki dolaczonej do plyty
glownej i w trakcie instalacji systemu zapodac ta dyskietke kiedy instalator
zapyta o sterowniki RAID. Wszystko bylo by pieknie gdybym mial flopa ktorego
nie mam :). Kumpel w pracy mi powiedzial ze niektore nowe plyty pozwalaja na
zatapienie flopa pen drivem (odpowiednie ustawianie w BIOS). Moje pytanie
czy plyta ktora posiadam pozwala na taki myk (jakos nie udalo mi sie znalesc
czegos takiego w specyfikqacji ale moze zle czytalem). A moze ktos z Was
mial juz podobmy problem i znalazl jakies alternatywne rozwiazanie (za
poradu typu kup sobie flopa z gory dziekuje) :).

Drugie pytanko dotyczy samej konfiguracji driveow. Mam procz tego SATA jeden
dysk zwykly i nagrywarke CD. Jakie waszym zdaniem bedzie optymalne
ustawianie co na masterze co na slave co na primary a co na secondary :).
Aha. Tego typu ustawienia dla dysku SATA z tego co wyczytalem robi sie w
BIOS aie zworkami ??? Myle sie czy nie ? :)

pozdro.