Dziwne odglosy z dysku

Autor: Marcin <fuzzy__at_poczta.onet.pl.NOSPAM>
Data: Wed 18 May 2005 - 08:55:49 MET DST

Witam,

mam dysk Seagate Barracuda 7200.7 80GB i co jakis czas, jak nie pracuje
to slychac takie ciche stukanie lub chrobotanie. Nie wiem czy to jest
normalne czy nie, ale na starym dysku Quantum tego nie mialem. SMART nie
wykazuje zadnych problemow. Dysk byl testowany softem Seagate'a.
Ostatnio zainstalowalem HDD Health i w zakladce SMART zmieniaja mi sie
parametry "Raw Read Error Rate", "Hardware ECC recovered" i "Seek Error
Rate". W tej chwili sa na poziomie odpowiednio: 68, 68 i 72. Nie wiem
czy to zle? Dodam tez, ze czasem pojawia sie TEC z data (np 2020-04-08)
dla pierwszej wartosci. Dysk jest wglednie nowy bo kupiony w lutym. Czy
mam sie juz martwic?

--
Pozdrawiam,
  Marcin