Re: LCD czy CRT lepiej chroni oczy ??

Autor: Alba <aquitania_at_iplan.pl>
Data: Wed 18 May 2005 - 08:00:01 MET DST

Użytkownik "Karol" <gluty22_usun@o2.pl> napisał w wiadomości
news:d6b5ia$8io$1@news.onet.pl...
> Witam
>
> Czytałem ostatnio dużo o LCD i nigdzie nie piszą który monitor lepiej
> chroni
> oczy ? Może ktoś ma jakieś linki gdzie sie wypowiadają jacyś specjaliści.
> Nie chodzi mi o to że przy LCD sie mniej męczą. Chodzi mi o to jak jest z
> tym promieniowanie i polem elektromagnetycznym. I jaki polecacie monitore
> ze
> względu na najmniejsze szkodliwe działanie na oczy ?

Z tego co mowil mój okulista:
W chwili obecnej promieniowanie nie ma żadnego szkodliwego wpływu na oczy.
Natomiast trzeba pamiętać o dwóch rzeczach:
1. Jasność monitora - jesli piszesz tekst - obraz powinien być ciemny
("pastelowy" jak on to ujął poetycko). Warto zapalić w nocy alternatywne
źródło światła - nie może nas jednak razić.
2. Intensywność patrzenia w monitor. Co 10 minut warto spojrzeć gdzieś
daleko. Chodzi o to że mięśnie oka nie są przyzwyczajone do dłuższej pracy w
dentycznych warunkach (on to wyjaśnił mądrzej ale chyba o to chodziło).
Jeśli długo patrzysz w jeden punkt to może to zaowocować pęknięciem żyłek w
oku, zwiększeniem ciśnienia gałki ocznej, zapaleniem czegoś tam.

Z moich doświadczeń - kiedy przesiadłem się z CRT na LCD obraz wydawał mi
się stanowczo za jasny. Obecnie przyzwyczaiłem się i pomimo względnej
jasność mi przynajmniej tak oczy się nie męczą jak na CRT

Pozdrawiam RRT