Re: DVD recorder pada?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 18 May 2005 - 00:53:55 MET DST

"Huaskar" d6ddbc$7qa$1@news2.ipartners.pl

> Do momentu gdy dvd zaczelo szwankowac, zadnych zmian nie robilem. Wszystko
> dziala po staremu.
> Czy chodzi o to, ze zapchana partycja w pewnym momencie przestala dawac
> wystarczajacy transfer w czasie nagrywania? Prawde mowiac, zawsze byla
> zapchana i nic sie nie dzialo. Zreszta w przypadku jakiegos "zadlawienia"
> zawsze dostawalem komunikat w trakcie zapisu, a dysk ktory przeszedl
> nagranie zawsze odtwarzal sie bez zadnych problemow.

Nie zauważyłem nigdy, aby defragmentacja HDD przynosiła
jakiekolwiek efekty szybkościowe czy poprawnościowe. :)

Poza tym nagrywarka DVD przy szybkości nagrywania DVDx8
pobiera dane z szybkością około 11 MB/s, zaś dzisiejsze
interfejsy EIDE i dyski EIDE są znacznie szybsze. :) Co
najwyżej ustawienie dysków i nagrywarki w DMA może mieć
wpływ na ciągłość danych. :) A czy ta ciągłość ma wpływ
na poprawność zapisu? Wątpię. Po to chyba są mechanizmy
zapobiegające opróżnieniu bufora, by zapobiegać. Możesz
spróbować nagrywać z mniejszą szybkością niż maksymalna
i zobaczyć, czy przyniesie to spodziewane skutki. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'