Re: Płyta główna

Autor: aidahow <dariusz.socha_at_op.pl>
Data: Tue 17 May 2005 - 23:50:27 MET DST

Użytkownik "marek70" <mzielinski1970@neostrada.pl> napisał w wiadomości

> Chcę wymienić płytę główną z komputera , który kupiłem w Vobisie wraz z
> systemem Windows XP Home Edition. Czy muszę na nowo kupować system, czy
> mogę używać tego po ponownej aktywacji?

Teoretycznie jesli uda Ci sie aktywowac system to uzywasz go legalnie ale
(wg. Microsoftu) aktywcja Windowsa na licencji OEM po zmianie plyty glownej
jest nie zdecydowanie nie mozliwa - oczywiscie to teoria na ktorej oparta
jest licencja okienek w wersji OEM. Wiec pierwsze jest wykluczone przez
drugie.

Ale ze teoria z praktyka czesta chodza roznymi drogami.... Microsoft nie
przewidzial ze jednak po zmianie plyty glownej da sie aktywowac system. Mi
sie udalo... za ktoryms razem z rzedu - calkiem przypadkowo (nie wiem do
dzis od czego to zalezy bo za kazdym razem robilem tak samo) :) Wiec roznie
bywa ale zycze szczescia :) Moje doswiadczenie mnie nauczylo zeby nigdy juz
nie kupowac oem bo w przypadku padniecia plyty glownej (tak jak w moim
przypadku) i dostania takiej samej ale innej jest wystarczajacym powodem aby
aktywacja nie poszla... a caly maraton tlumaczen, wyjasnian ktore i tak
Microsoft ma w d*** jest nie warty zachodu. W najblizszej przyszlosci
wyemigruje do Linuxa.... czego i Wam zycze :))))))))))

--
pozdrawiam
 aidahow - www.aidahow.xp.pl ; GG 9161504 ;