Re: LCD czy CRT lepiej chroni oczy ??

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Tue 17 May 2005 - 00:42:22 MET DST

Michał Tokaj pisze:

> Nie wiem jak tam mądre badania, ale jak przesiadłem się z CRT na LCD w
> laptopie, to moge przy nim siedzieć cały dzień i nie mam czerwonych oczu,
> poszerzonych źrenic itp. Tak jakbym patrzył w kartke papieru.

To niestety nie jest do końca tak. :/

Patrzenie w monitor jest szkodliwe z jeszcze przynajmniej 2 powodów:

- Dlatego, że patrzysz mniej więcej w jeden punkt w tej samej odległości, co
powoduje potem problemy z przestawieniem się oka na dalekie widzenie, a
także zbyt małą produkcję łez (bo patrząc w monitor żadziej mrugasz)
- Dlatego, że monitor jest bardzo jasny, znacznie jaśniejszy od otoczenia,
co może potem powodować gorsze widzenie gdy jest ciemno