Re: Jaki monitor 19`` CRT?

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Mon 16 May 2005 - 15:15:41 MET DST

Krasnal pisze:

> Witam.
> Mam pytanie do znawców monitorów oraz użytkowników konkretnego modelu ;).
> Planuję kupić monitor CRT 19``, oczywiście jakiś dobry. Myślę o takim:
> http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=15759
> I tu pytanie, czy to dobry wybór biorąc pod uwagę, że sporo gram (głównie
> symulator lotu), trochę obróbka fotek, filmy (a raczej koncerty, więc
> sporo kolorów), no i net na maxa ;).
> Proszę o poradę, wady, zalety, jaki inny (nie LCD) tak do 900zł?

Zastanów się dobrze czy jest sens w tej chwili kupować 19" CRT. Argumenty na
'nie':

- 19" CRT jest wielka i nieporęczna, waży jakieś 20-30 kg
- Już w tej chwili używane CRT kosztują grosze, a za 2-3 lata (gdy pewnie
będziesz chciał sprzedać) dostaniesz za to prawie nic
- Zalecana rozdzielczość na 19" CRT to 1280x1024... ale jest mały problem.
Ta rozdzielczość ma inne proporcje niż kineskop, więc kwadraty wyglądają
jak prostokąty, ludzie na zdjęciach wydają się grubsi itd. Czyli jesteś
skazany na jakąś inną rozdzielczość z czego 1280x960 jest zbyt mała jak na
tak duży monitor, a 1600x1200 - raczej zbyt duża)

Fakt, że za 900 zł dobrego LCD o porównywalnych do 19" CRT parametrach nie
kupisz, ale szczerze radzę Ci wstrzymać się chwilę z zakupem, zaoszczędzić
jeszcze kilkaset zł i kupić przyzwoitą 17" LCD. To coś w okolicach 18" CRT,
będziesz mógł pracować w 1280x1024 (odpowiednie proporcje). Mniejszy,
łatwiej odsprzedać, lepszy obraz.

PS. Pracowałem na 19" trinitronie sony (idealnym - dobierałem go z wielu
egzemplarzy) w 1600x1200x85Hz, teraz mam w laptopie matrycę 15" TFT UXGA (z
1600x1200) i - może wyda Ci się to dziwne - nie zamieniłbym jej na sony.
Obraz jest wyraźniejszy, czarny bardziej czarny, kolory do zaakceptowania
(zajmuje się też amatorsko grafiką 2D).