Re: UPS

Autor: Vulcan <genomvul_at_zeus.polsl.gliwice.pl>
Data: Sun 15 May 2005 - 17:39:38 MET DST

Użytkownik "Maciej" <maw111@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:d67k3o$3vi$1@inews.gazeta.pl...
> Mam zamiar w tym miesiącu kupić UPS, ale mam problem z wyborem.
> Musi on podtrzymać pracę takiego komputera:
> - P4 2.66 GHz
> - 768 MB DDR 333 MHz
> - 1 dysk WD800JB (80 GB)
> - monitor LG Flatron ez T710BH
>
> przez co najmniej 5-7 minut.
>
> UPS ma być firmy EVER lub APC ma być też trochę "przyszłościowy" (zamiar
> wymiany paru części w ciągu 2-3 lat) cena MAXXX 800-900 zł.
> Mile widziane rozwiązania za 400-500 zł.

 Polecam APC, sam mam APC model Back-UPS CS 650 a do niego mam podłączone
monitor Samsung SyncMaster 957DF (CRT),
Barton 2500 na asusie (full wypas - dwie sieciowy, fire wire, dodatkowe
usb), 3 HDD Barracuda (20GB, 80GB i 200GB) 3 napedy optyczne
(CDRW, DVD-ROM, DVD-RW) a co sie z tym wiążę dodatkowy kontroler na pci,
Radeon 9550 firmy HIS, Zasilacz Chieftec 420W-202-302 DF w obudowie
Chiefteca z 3 wentylatorami chłądzącymi dyski twarde, drukarka HP LaserJet
1150, skaner Epson 2580. i monitor UPS'a pisze mi ze moj komputer jest
obciazaony na 244W (ups 650VA ma 400W mocy) a czas podtrzymywania szacowany
jest na 11-12 minut (czyli chyba Ci wystarczy na twoim sprzęcie bez
problemu). Dodatkowo wspomne ze podlaczajac kompa i rejestrujac sie na
stronie APC, czyli bedac zarejestrowanym uzytkownikiem twoj komputer jest
ubezpieczony od ewentualnego spalenia sie na dużą (100 000$) kwote do ktorej
skody zwraca firma APC (warunek - praca na oryginalnych akumulatorach APC, a
nie tych z allegro za 16zl;]]] ), posiadasz jeszcze program do monitorowania
pracy UPS'a (przez USB) gdzie masz mnóstwo ustawień, np. możesz ustawic ze
jak zostanie Ci pięc minut pracy z akumulatora to komp sam zamknie system
(przydatne jak wychodzisz z domu a komp zostaje wlaczony, a wyłączą prąd)
kolejna fajna funkcja to wyłączanie powiadamiania dźwięiem w niektórych
porach (np. ja sobie ustawiłem, że jak nie ma prądu to mi UPS "piszczy"
tylko w godzinach od 6-do22 (zeby nie budzic domownikow kiedy np. wysiadzie
zasilanie) - funkcje tą mozna ustawiac dowolnie. Cena teraz chyba cos ok.
500zl, aha ten uUPS nie posiada funkcji zimnego startu, czyli nie uruchomisz
na nim kompa z monitorem CRT (komp sie uruchomi - monitor nie, ze wzgledu na
kineskop), wiec jezeli potrzebujesz uruchamiac kompa, gdy nie ma pradu to
proponuje zakup albo drogiego UPS'a (powyzej 1000VA z funkcja zimny start),
albo zmiane monitora na LCD.

UPS mam juz jakis czas i jestem bardzo zadowolony
Czas pracy firmowego akumulatora w zaleznosci od warunkow pracy wynosi 3-6
lat (akumulatory APC do tanich nie naleza ale IMO warto).

Pozdrowienia, Vulcan
GTO RULEZ!!!

"My rządzimy światem, a nami... manga".