Re: karta muzyczna + skype/tlenofon i inne

Autor: <lev_at_k>
Data: Sun 15 May 2005 - 16:01:21 MET DST

Broer wrote:

> co sadzisz o:
> http://allegro.pl/show_item.php?item=51424586
> jest o polowe tansza niz SB!

AFAIK to po prostu zwykły kodek AC97 ("wolnostojąca" wersja CMI9739/6CH
AC'97 2.2 CODEC - zerknij http://www.cmedia.com.tw/e_product_01.htm,
model rózni się ostatnią cyfrą "9", bo ten z "8" w wersji zaintegrowanej
ma 4 kanały). Czyli "budżetowy" kodek który normalnie zaintegrowali by
ci na płycie, a tak możesz go kupic na slocie. Ciężko coś takiego
porównywać nawet do zwyklego SB Live! - ale tak się sklada że mam akurat
też m.in. wbudowany CMI9739/6CH na moim Epoxie (wrzucali to do NF2
non-ultra) i dobrze się sprawdza jako dodatkowe źródło foni do filmów na
TV-Out. Nie zaobserwowałem raczej dużych szumów/trzasków itp. (jak na
połączenie 15m analogowym kablem do TV oczywiście).

BTW - nie wiem jak "wolnostojąca wersja, ale te zaintegrowane w NForce2
świetnie działają pod Linuxem (większosć distro wykrywa je i instaluje
"z automata").

> Broer

Pozdrawiam