Re: [procesor w laptop-ie] Mobilny czy desktopowy procesor w notebooku ?

Autor: Czadzik <czadzikWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Sun 15 May 2005 - 13:43:01 MET DST

> Witam !
>
> Co polecacie do laptopa - procesor mobilny czy desktopowy ?
>
> Wiem, że desktopowy zżera baterie i strasznie się grzeje. To pierwsze
> rzeczywiście można uznać za wadę, ale czy rzeczywiście przeszkadza to
> żę procesor się grzeje ?
>
> Skłaniam się ku desktopowemu prockowi - wydajnośc jest wyraźnie większa!.
>
> Myśle o desktopowym AMD 64 - co o tym sądzicie ?
>

> TIA
>
> Pozdr.
> J.J.

Witam
Amd ma trzy rodzaje procków Athlon64 (www.amd.pl). Do laptopów wkładane są dwa
spośród nich Athlon64 Mobile i Athlon64 Desktop Replacement. Nie wiem czy
wkładane są typowo desktopowe procesory o ile wiem to nie. Ja kupiłem niedawno w
USA Compaqa Presario R3000. Z moich dociekań wynika, że jest to wersja Desktop
Replacement. Nigdzie tak naprawdę nie jest to nazwane. Programy diagnostyczne
podają różne informacje. Niektóre informują, że jest to Mobile, jeżeli chodzi o
technologię oszczędzania energii to podają albo PowerNow albo Cool'n'quiet. Na
stronie Compaqa przy kupowaniu była informacja, że ma on PowerNow więc pewnie
nie jest to desktop. Nie jest to też raczej prawdziwy Mobile (chociażby brak
nalepki z dopiskiem). Ma on procesor Athlon64 3000+ 1.8GHz (taktowanie zależy od
obciążenia), 1024kB cache'u. Na bateriach pracuje ok. 3 godzin (z tym, że
dopłaciłem za opcję 12 cell). Jeżeli chodzi o grzanie to uważam to za bzdurę.
Komp pracuje praktycznie na okrągło, natomiast w najcieplejszym miejscu jest
ledwo ciepły (przy Pentium Mobile np. po kilku godzinach pracy ciężko utrzymać
sprzęt na kolanach).
Natomiast nie wiem czy rzeczywiście wydajność mobile i zwykłego Athlona różni
się tak bardzo od siebie... O ile się orientuję to nieznacznie.
Pozdrawiam