SMART

Autor: DooMiniK <bachus20[WYTNIJ>
Data: Sun 15 May 2005 - 09:11:36 MET DST

Witam serdecznie.

Mam dwa dyski WDC - 80GB i 40GB (8MB cache).
Mam pytanie dotyczące tego 80GB...
Pobrałem program diagnostyczy ze strony producenta,
Western Digital Data LifeGuard Diagnostics - DLGDIAG for Windows
Pojawia się błąd przy dysku 80GB Smart (Smart Status=Fail).

Dysk WDC 80GB:
Błąd jest w Raw Read Error Rate:
ID=1
Value=200 (świeci się na czerwono, czyli odbiega...)
Threshold=51
Worst=22
Warranty=1

Przedziwne jest jednak to, że dla podobnego dysku (tylko o połowe mniejsza
pojemność, ta sama elektronika):

Dysk WDC 40GB (8MB cache)
Raw Read Error Rate:
ID=1
Value=200
Threshold=51
Worst=200
Warranty=1

Czy dobrze rozumiem, że dysk odnotował _kiedyś_ wartość o tak niskim poziomie?
Zrobiłem przez 2 doby monitoring zmiennej Value dla Raw Read Error Rate i ani razu nie zmieniło
się poniżej 200...
Dysk 3 razy b. dokładnie sprawdziłem 2 programami do analizy dysków.

Czy da się wyzerować ten stan?

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,