Re: ATA->SATA i nowy dysk..

Autor: Czajson <private_at_exit.pl>
Data: Fri 13 May 2005 - 15:54:09 MET DST

d624d1$inv$1@opal.futuro.pl

> no i teraz nastepny problem - kontroler - na plycie nie mam, a szkoda
> wymieniac cala plyte /mimo ze by moze bylo warto/ skoro niedawno
> kupilem grafike AGP - a nowa plyta juz chyba powinna miec PCI-E.. a
> nowa plyta+nowy dysk+nowa grafika nie wchodzi w gre.

Nie napisałeś jaki procesor.

> jaki dysk SATA kupic?
> tak 80-120Gb - najwaznejsze zeby byl cichy - i to nie tylko w
> znaczeniu zeby nie warczal jak dyski z czasow xt, tylko nie wibrowal
> za bardzo... myslalem o Barracudzie jakiejs.. ale podobno SATA robia
> problemy...

Zapomnij. Będzie gorszy niż stary Maxtor. O Maxtorze też zapomnij bo gwiżdze
cholernie. Do wyboru jest tylko Samsung i Hiachi.

> no i moze zeby mial NPQ? czy to tylko chwyt martekingowy?

Ze swoją płytą główną to zapomnij o NCQ. Jeśli chodzi o AMD to pełną obsługę
zapewnia dopiero nForce4 Ultra/SLI. Lepiej kupić szybki dysk j.w. niż
ładować się w bajki o extra dyskach Seagate.

--
| Czajson | ABIT NF7-S | Barton3000+ Pentagram QC-80 Cu |
| 1 GB TwinMos Dual | Samsung SM997MB | Radeon 9600 Pro |