Re: miernik poboru pradu

Autor: KW <krzysztof.wasilewski_at_mz.mofnet.gov.pl>
Data: Fri 13 May 2005 - 13:59:51 MET DST

Czesc !

Pozwole sobie wtracic sie do Twego pytania:

> Czy wie ktos, gdzie (e-sklep) moglbym dostac miernik poboru energii zuzywanej
> przez komputer ? Ale taki, co by stanowil przedluzke, np z obu stron mial
> gniazdka elektryczne

Czy zamierzasz caly czas, bez przerwy, mierzyc pobór tej energii,
zuzywanej przez komputer ?

Po co, w jakim celu ??

Czy nie wystarczy Ci co jakis czas zmierzyc ?

Wg mnie to jest zasadnicza sprawa w doborze odpowiedniego przyrzadu,
gdyz przyrzady dzialajace w rezimie ciaglym sa o wiele za drogie
(wyznaczyles granice 100zl).

Ja, na Twoim miejscu uzylbym zwyklego miernika uniwersalnego, w celu
pomiaru pobieranego pradu - co jakis czas (szczególnie w przypadku
zmiany podzespolów w komputerze).

Czemu tak ???
Ano dlatego, ze do pomiaru pobieranego pradu trzeba miec
(mówiac w uproszczeniu) bocznik, na którym mierzymy spadek
napiecia, czyli amperomierz.

Po co prad ma plynac caly czas przez ten bocznik,
a nie tylko w czasie pomiaru ?

Przepraszam, jesli nie o to Ci chodzilo !

Pozdrawiam.

--
KW