Re: GeForce 6600 i magiczna temp. 61 stopni.

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 13 May 2005 - 12:15:37 MET DST

Sniper wrote:

> Właśnie moja karta ma już aktywne chłodzenie (rzuć okiem na fotkę
> w Komputroniku). A najdziwniejsze jest to, że po odblokowaniu
> czujnika temp. pojawiła się też opcja, która w moim domniemaniu
> ogranicza prędkość karty po osiągnięciu przez rdzeń temp. 145
> st. C (nie da się tej wartości zmienić).

Sorry - zasugerowałem się nie wiem czemu że to full-passiv. Ale to
niczego nie zmienia w kwestii temperatur - powinna "uciągnąć" spokojnie
przeszło 500 MHz na rdzeniu (nawet mój Leadtek A6200TD o zanizonym na
1.34V napięciu rdzenia po "ołowek-modzie" na 1.67V wyciąga bez artów 540
MHz.. Ograniczeniem "145 stopni" w ogóle się nie przejmuj - Nibitorem
tego nie zmienisz, z poziomu driverów też nie ustawisz - a w niczym to
nie przeszkadza. U mnie jest to samo - a na stockowym chłodzeniu
przekraczał grubo 80 stopni i zero zwiech po pau godzinach 3dmarka,
żadnych artów zreszta tez.
Nadal obstawiam że to ograniczenie zawarte w BIOS, szczególnie że nawet
na komentarzach w komputroniku gość wspomnianł o flashowaniu na Sparkla.
Być może wspomniana "blokada" to po prostu zaniżone napięcie GPU?
Podobnie sprawa ma się w Leadteku - "za Chiny ludowe" nie wykręcisz go
powyżej 430 - 440 MHz w zalezności od egzemplarza - dopiero zmiana BIOS
na np. Sparkla (wyższy v-core) lub "ołowek-vmod" czy wlutowanie
odpowiedniego opornika otwierają perspektywę na >500MHz rdzenia.
BTW - mam małą prośbę, czy mógłbyś przy okzaji podesłac mi BIOS Twojej
karty zrzucony nvflashem (z dokładym symbolem modelu i ew. rewizją)?
Szukam właśnie takiego do kolekcji (tan Gigabyte ma DVI po mniej typowej
stronie śledzia podobnie jak Leadtek) - a akurat do tego modelu trudno
bylo dorwac w sieci.

Pozdrawiam