Re: testy monitorów lcd 17 cali

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Fri 13 May 2005 - 11:53:11 MET DST

http://www.benchmark.pl/artykuly/recenzje/przeglad_paneli_LCD_17/strona-1.ht
ml

Na benchmarku są trochę te testy przesłodzone. Ale ogólne pojęcie dają :).

Roman751:
> Przymierzam sie do zakupu monitora ale nie chcialbym kupic bubla z
> szarpaniem obrazu przy przewijaniu paska przegladarki i rozmycia obrazu
> podaczas grania, smużenia itp

Szarpanie obrazu przy przewijaniu paska? Czegoś takiego jeszcze nie
widziałem, a mam monitor z PVA. Jeśli jednak nie chcesz mieć takich rzeczy,
po prostu kup monitor z czasem 16 ms (marketingowym) albo mniejszym i nie na
matrycy PVA. Przy takich czasach raczej nie zauważysz większego smużenie na
obojętnie jakim monitorze.
A jeśli chodzi ci o rozmycie obrazu podczas grania w mniejszych
rozdzielczościach niż 1280x1024, to kup CRT - innego wyjścia nie ma.
Ewentualnie monitor 20,5'', który na 800x600 powinien mieć ostry obraz (bo
rozdziałkę ma 1600x1200).
Do grania kup sobie S-IPS albo TN (ale TN będziesz miał bubla jeśli chodzi o
kąty i kolory, co wydaje mi się osobiście gorsze niż jakieś tam smużenie,
hehe), ewentualnie PVA z dopalaczem, ale na polskich stronach nie ma na
razie ich testów, więc nie wiem jak jest z szybkościami tych matryc
(marketingowo 8 ms, ale jak w rzeczywistości nie wiadomo).

Najlepsze recenzje to google.pl i zakładka grupy dyskusyjne ;). Wybierasz
model, a potem szukasz co ludzie za problemy z nim mają ;).