Re: Głupiutkie: BIOS

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 13 May 2005 - 10:14:07 MET DST

KW wrote:

> Czyli, zrozumiałem, że:
>
> Choć płyta PCChip M571 widzi tylko max 32MB HD
> (ostatni BIOS z 1999r - nowszego nie będzie)

Nowszy BIOS możes sobie sam zrobić - poszukaj patcherów odblokowujących
obsługę dużych dysków. Jesli ten BIOS to nie zupełna "egzotyka" - na
pewno coś znajdziesz.

> jednak Win95 OSR2 zobaczy całe 80 GB ???

AFAIK to jest trochę dedykowanego softu do omijania tego typu limitów
(nawet samych producentów dysków)- czasem nawet zaimplementowanego np.
Linux zobaczy Ci "więcej" dysku niż BIOS sprzetu na którym jest
postawiony (poza limit INT13 itp.).. W zasadzie w obszarze dysków
adresowanych 24bit (czyli grubo powyżej wspomnianych 80 GB) nie powinno
byc prob. z aplikacjami wspomagającymi. Gorzej przy hdd 48bit czyli
mocno większe - ale spotkałem takie patche/soft (komercyjne) nawet pod
win9x. Oczywiście nadal pozostają pewne ograniczenia związane z
bootowalnością takiego sprzetu jak wspomniałeś - ale pamiętając o tym
nie powinno być prob.

Pozdrawiam