przyspieszyc serwer... np. raid ide -> raid scsi?

Autor: Zawias <Hinge_at_gazeta.pl>
Data: Thu 12 May 2005 - 21:02:42 MET DST

witam
mam sobie serwer identyczny jak intel 7500 (2 x Xeon 2GHz, 2x512MB ECC)
sa tam 4 dyski 80GB ata133 ulozone w raida 0+1
stoi tam W2K i baza danych Sybase
zdaza mi sie napisac takie zapytanie do bazy, ze kreci sie np. 3 godziny
i dluzej (ale nie o optymalizacji stringow sql'owych chce tu pisac - te
zapytania maja naprawde sporo do przemielenia)
podczas wykonywania takich zapytan-kobyl podgladam sobie przy pomocy
aidy wykorzystanie prockow
okazuje sie, ze proce dzialaja srednio na 23% (czasem skaczac do 45%)
zrobilem zatem test hdd i wyszlo, ze przy obciazeniu 100% proce sa
wykorzystane w bardzo malym %
stad wywnioskowalem (slusznie?), ze na wynik zapytania czekam tak dlugo
nie dlatego, ze proce nie wydalaja, ale dyski sa za wolne
nie ma wiec sensu dokladac kolejnych 2 procesorow (widze na plycie
jeszcze 2 sockety na proce), bo to nic nie da - wiec co robic?
wymyslilem, zeby zamienic te dyski na scsi i tez ulozyc je w raida (0+1)
i tu pytanie do Was - czy dobrze kombinuje? czy przyrost wydajnosci
bedzie istotny? jaka karte scsi wybrac?
a moze jest jakis inny pomysl na przyspieszenie mojego serwera...

--
pzdr
Zawias