Re: Plyta za 125zł

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Thu 12 May 2005 - 13:55:56 MET DST

Czajson pisze:

> Generalnie użycie dobrych pamięci markowych powoduje, że słowo STABILNOŚĆ
> zaczyna mieć wymierną wartość. Nie jest wielkim problemem pamięć OEM gdy
> ma się jedną kostkę. Ale przy dwóch różnych OEMach czasmi jest
> nieciekawie. Dlatego autor pytania powinien kupić tego ASrocka i włożyć do
> niego np. 512MB Twinmos (Kingston odpada za względu na cenę i coraz niższe
> loty). Posiadane kości jeżeli są niemarkowe najlepiej sprzedać.

Co do pamięci zgoda, chociaż osobiście nie widzę większego sensu w
sprzedawaniu pamięci _przed_ stwierdzeniem niestabilności (oczywiście cały
czas mówimy o systemach w których różnica wydajności rzędu np. 1 czy 2% nie
ma znaczenia). Bo owa niestabilność może wystąpić, ale wcale nie musi, np.
w jednym serwerze mam - jak już wspomniałem - chyba najgorszy możliwy
zestaw pamięci (512 mb ddr 400 kingston, 512 mb ddr 400 noname, 256 mb ddr
233 noname) i całość działa bez najmniejszych problemów. Regułą jest tam
~50 jednocześnie zalogowanych na ssh użytkowników przez większą część dnia,
a ilość działających procesów dochodzi do 1000.