Re: Problem z MBR (Seagate)

Autor: Marqvs <gissen_at_WYTNIJ_TO_o2.pl>
Data: Mon 09 May 2005 - 09:56:55 MET DST

news:qh0n5d.vku.ln@kwinto.prv...

> Ten program zawsze ostrzega przed utratą danych, jeśli w sektorze MBR
> jest zapisany jakiś obcy kod startowy, inny niż ten, który zapisuje
> fixmbr. Nie należy się tym przejmować. Najprawdopodobniej użyłeś po
> prostu kiedyś na tym dysku fdisk /mbr albo jakiegoś diskwizarda.

No wlasnie nie. Bo to jest nowiutki dysk. Wlozylem go jako Slave zrobilem
dwie partycje w tym jedna Active ( pomimo ze nie ma na niej systemu). Nic
nie kombinowalem z Wizardem itp. ani tez nie uzywalem polecenia fixmbr bo
niby po co?

> Są natomiast dwa przypadki, kiedy po użyciu fixmbr faktycznie możesz
> utracić dostęp do partycji: pierwszy - wirus w MBR i to taki wirus,
> który szyfruje tabelę partycji. A drugi - możliwość nadpisania kodu
> jakiegoś bootmanagera, którego ewentualnie używasz, no ale o tym że go
> masz to pewnie byś wiedział.

WIrus na nowym dysku? Niemozliwe. Boot managera tez nie uzywam bo mam jeden
system tylko.

Dzieki za info. Bede badał sprawe dalej.