A64 2800+ box s754 - temperatury [troche dlugie]

Autor: dpra <dpra.no.spam_at_no.spam.gazeta.pl>
Data: Mon 09 May 2005 - 07:08:15 MET DST

Witam
Niepokoja mnie troche temperatury osiagane przez mojego A64 2800+ na
boxowym chlodzeniu (plyta MSI K8N FSR, Hynix 512MB) - nic nie
podkrecane. Nie chce uchodzic za onaniste sprzetowego;) jednak
modernizacja ze starenkiego komputera byla dosc kosztowna, chcialbym aby
obecna konfiguracjia dziala tak jak powinna:) (... i wmiare cicho)
Przyjrzalem sie temperatura w moim komp. i tym co inni pisza na forach
dyskusyjnych i tu w usenecie. Uznalem ze jest troche za cieplo. Oto moje
pomiary:

po 1h testow Prime95 (temperatury stabilne)
Temp. otoczenia 25st. C
Temp. procesora 56(speedfan4.23), 59(soft MSI)
nieznosny halas coolera, ok. 5000obr/min

Normalna praca czyli prawie idle, C&Q wlaczone (procesor 1GHz 1.09V):
Temp. otoczenia taka sama, procesora 37(speedfan4.23), 41(soft MSI)
cooler ok. 900obr/min

Roznice temperatur wydaja mi sie bardzo duze od min do max. Teraz uzywam
pasty termoprzewadzacej Titan TTG S104 silver, dostalem ja wraz jakims
coolerem tej marki. Nalozylem jej wg porad jakie znalazlem w archiwum (i
wg instrukcji nakladania AS5) - nie za duzo pasty. Wczesniej bylo jej
wiecej i temperatury byly takie same. Jeszcze wczesniej na "boxowej
pascie" (jej jest calkiem duzo na radiatorze) rowniez temperatury
podobne, moze 1st. C mniej... ale to pomijalne. Obudowa ma dodatkowy
wywiew i nawiew obydwa ok. 1600obr/min. Osiagane temp. nie sa raczej
skutkiem zlej wentylacji, moze to pasta? Tylko ze box powinien zapewnic
efektywne chlodzenie, naczytalem sie ze na boxach inni w stresie maja
czterdziesci pare stopni i stad moje watpliwosci i pytanie. Czy
przedstawione temperatury mieszcza sie w granicach normy dla coolerow
boxowych??? Jak mozna je obnizyc obnizyc? Pewnie jednym ze sposobow jest
droga AS5.
Jaka jest maksymalna bezpieczna temp. pracy A64 2800+ Clawhammer s754?

Dziekuje za odpowiedzi.
pozdrawiam.