Re: Najtrwalszy, najpewniejszy dysk-który?

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 21:03:44 MET DST

> teorią

> ROTFL.... gdyby to jescze miało pokrycie z praktyką :)

No właśnie, jakiś czas temu znalazłem na jakimś serwisie zajmującym się
zagadnieniami zabezpieczania danych, że dyski o MTBF 500 000 godz.
najlepiej wymieniać co dwa lata. U mnie się to nawet sprawdziło - uważana
za dość udaną Barracuda IV padła po 2,5 roku użytkowania.
Poza tym MTBF był całkowicie wzięty z sufitu dla pewnej bardzo znanej serii
dysków IBM (o czym także się osobiście przekonałem).
Sam uważam za dość trwałe chociaż głośne (niestety, po jakimś czasie się to
ujawnia) WD Caviar, nie bałbym się też zakupu Samsunga.
Obecnie stosuję zasadę, że po zakupie nowego dysku wszystkie dane trzymam
na dotychczasowym jeszcze ze 2-3 miesiące, bo po tym okresie dysk już
uważam za sprawdzony i starego można się pozbyć/użyć do czegoś innego.
Oczywiście i tak należy robić kopie zapasowe dokumentów na jakiejś płytce a
obraz systemu trzymać na innym dysku lub płytce DVD - wtedy awarii nie
trzeba się zbytnio obawiać a nie trzeba inwestować w RAID-y.

--
Epox EP-8KRA2+ + Barton 2500@3200 + 2 x 512 MB Twinmos PC3200
LCD Iiyama AS 4821DTBK + Hercules Radeon 9700 128 MB + SkyStar 2