ustawienie portu szeregowego ?

Autor: darek <derek_at_psi-net.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 18:46:38 MET DST

Witam,
mam problem z podłączeniem myszy optycznej do komputera z płytą główną z
portem szeregowym starego typu tj. DSub 9 pin. Mysz jest sprawna - bo
sprawdziłem na innym kompie, port i przejściówka też są OK bo inna mysz z
kulką działa.
- myszka A4 Tech 3D Model SWOP-35. Mam przejściówkę PS/2 - COM,
- system W98SE, zainstalowany najnowszy sterownik,
- diodka w myszce się zapala,
niestety kursor się nie rusza.

Ustawienie portu w Biosie to 3F8h/Com1.
Windows wykrywa port tak jak określony jest w Biosie tzn. zakres we/wy
03f8-03FF i ustawia przerwanie 4.
próbowałem też na przerwaniu 3 bo jeszcze takie system mi udostępnia ale też
klapa

Pyt.
czy jest jakiś software który mógłby mi podać jak ustawić port aby
urządzenie działało poprawnie?
chciałbym uniknąć ręcznego sprawdzania wszystkich zakresów we/wy i przerwań.
a może ktoś mógłby mi zasugerować coś jeszcze.

z góry dziękuję