Re: dvd+r sprzedawane jako RW ;/

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 08 May 2005 - 12:19:01 MET DST

BartekK <sibi@drut.org> wrote:

> taka wpadka mnie spotkala, niech zyja kibelmarkety.
> Kolezanka dzwoni, czy chce zeby mi kupila dvd rw bo sa tanie w
> kibelmarkecie, to mowie ze ok, niech wezmie...

            No i? Sklep jak sklep, a ignorancja kupujacych to zupelnie inna
sprawa.

> po przyniesieniu okazuje sie ze na plytach jest znak RW
> (charakterystyczna czcionka, jak na nagrywarkach itp), a pod tym malymi
> literami DVD+R , a dopiero w opisie plyty jestze to RW - to jakas tam
> ich technologia "speed i error-free Read & Write" a nie rewritable !
> Plytki firmy TEON, jakis noname... Niestety oddac juz nie moge, ale
> przestrzegam przed takimi praktykami sklepow... na paragonie jest
> ewidentnie napisane TEON DVD+R RW ...

            Niech zgadne - dopiero co kupiles nagrywarke DVD, prawda?
Powszechna pomylka swiezych uzytkownikow. Przyjrzyj sie logo WSZYSTKICH
DVD+R [plusow]. Aby plyta byla wielokrotnego zapisu musi byc oznaczona jako
DVD+RW a nie tylko tym logo. Inna sprawa ze tego, kto wymyslil to logo
powinno sie powiesic na najblizszym drzewie - ilu ludzio sie przez to
pomylilo szkoda pisac. Nie wiem co nimi kierowalo - przeciez skojarzenie
z technologia wielokrotnego zapisu jest oczywiste na pierwszyc rzut oka.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938