Re: LCD typ matrcy i prosba o rade

Autor: zzz <zzzzzzzzzzzz_at_poczta.fm>
Data: Sun 08 May 2005 - 11:27:00 MET DST

> No to mam juz zupelny metlik w glowie.
> Czy moge w takim razie prosic o podanie w miare tanich panelow na
matrycach
> MVA i IPS? Cos co bede mogl jutro obejrzec i sprawdzic ceny, bo jak sie
> okazuje przy opisach monitorow lcd w roznych netowych sklepach, nie zawsze
> podany jest rodzaj matrycy:/

Możesz je prosto rozpoznać:
1. TN ma słabe kąty, jak spojrzysz z dołu, to nie widzisz na ekranie niemal
nic (trzeba się nagimnastykować w sklepie), w specyfikacji: małe kąty (max.
co producenci odważają się napisać to 160/160, a tak naprawdę jest znacznie
gorzej), 16ms lub mniej, kontrast nie za duży (ale czasem oszukują)
2. VA (PVA i podobne) - patrząc z boku, z kąta 170 stopni widzisz na ekranie
wszystko, tylko jest lekko wysrebrzone, w specyfikacji technicznej kąty to
zazwyczaj 178 stopni, duży kontrast, 25ms (bo z dopalaczami dopiero wchodzą
na rynek)
3. S-IPS - przy patrzeniu z bliska powinny być widoczne pewne odstępy między
pikselami (nie widziałem na żywo stąd nie wiem), z boku czerń przechodzi na
fioletowy, dobre kąty, mały czas reakcji. Nie widziałem na żywo, więc nie
wiem czy trudno, czy łatwo rozpoznać.

Jeżeli chcesz kupić 17'', to ceny nieTN zaczynają się od 1300 zł (Belinea
101751B - taką mam), nie ma S-IPS tej wielkości. Tanie na PVA są też
Samsungi, z tego co widziałem. (mva.pl - szczególnie forum - w celu
poczytania recenzji, benchmark.pl w celu zobaczenia cen).
Jeśli 19'' to cen zbyt dobrze nie znam, chyba od 1500 zł (Belinea 101720B
PVA), tutaj unikaj TN jak ognia, bo przy takim ekranie kąty patrzenia z TN
są zbyt małe (przy patrzeniu wprost narożniki są już widziane pod kątem,
stąd tylko środek ekranu ma dobrą jakość). Za ok. 1700 zł jest już matryca
S-IPS, ale przy twoim zastosowaniu PVA/MVA będzie chyba najlepszym wyjściem.