Re: RAID 0 - jak to jest?

Autor: FrOG <frog01_at_op.pl>
Data: Sat 07 May 2005 - 21:07:08 MET DST

> Np. w instruckji do plyty AsusP5GD1 piszą, ze RAID bedzie
> dzialać (is available) tylko pod Windows 2000/XP.
>
> Co to oznacza w praktyce?
> Że jak mam RAID 0 i np. zapuszczę DOS-a z dyskietki,
> albo Linuxa z CD, to w ogole nie "zobaczy" partycji i danych?
> To jakim cudem Windows w ogole wstaje? Myslalem, ze to plyta glowna
> zapewnia dzialanie RAID w sposob w miarę przezroczysty
> dla systemow operacyjnych...

Spowodowane jest to prawdopodobnie przez fakt, ze DOS, ani Win98/Me nie
posiadaja same w sobie sterownikow do kontrolerow Raid/sata... natomiasta
Win2000/XP posiada spora baze takich sterownikow, a jesli ich nie ma to
przynajmniej daje mozliwosc zainstalowania ich z dyskietki przed instalacja
(wcisniecie klaw. F6)

Win 98/Me widzial by ta maciez prawdopodobnie, ale musial by byc
zainstalowany na dysku bez maciezy i pod samym windowsem miec zainstalowane
stery kontrolera.

Jesli chodzi o Linuxa to jest podobna sytuacja. Jesli posiada stery do
kontrolera... powinno dzialac.

--
Pozdrawiam! FrOG
A64 3000+, MSI K8N Platinum Edition, 512MB GoodRam, 120GB Seagate SATA,