Re: jaki najszybszy HDD SATA

Autor: latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat 07 May 2005 - 12:35:19 MET DST

Wlasnie mialem okazję potestować Barracudę SATA 200 GB,
podłaczoną do plyty Asus P5GD1 Pro.

Faktycznie, skubana, chrobocze i terkocze dosc glosno
podczas intensywnych operacji. Poza tym jest calkiem cicha.

Temperatura typowa dla Seagatów: ok. 38-42 C dla dysku
zamontowanego w srodku kompa, bez dodatkowego chlodzenia.

Zmierzylem tez prędkosc (HD Tach) i nie powaliła mnie:
max: 66 MB/s, min: 38 MB/s, srednia: 55 MB/s.
To tylko nieco lepsze wyniki niż moja Baracuda ATA 120 GB.

A moze to dlatego, że w BIOS dysk ustawiony jest:
Configure SATA as: [Standard IDE].
Inne ustawienia to [RAID] oraz [AHCI].
RAID - wiadomo, ale do czego jest to AHCI (Advanced Host Controller
Interface)
to nie wiem. Manual jest tu niezwykle lakoniczny, ale byc moze
to ustawienie wplynęłoby na wydajnosc?

Pozdrawiam,

latet