Re: Termometr do serwera

Autor: Krzysztof Drewicz <hunter_at_witch.gdzies.tam>
Data: Thu 05 May 2005 - 23:22:24 MET DST

W artykule <d5dkv1$blt$1@nemesis.news.tpi.pl> Hans napisał(a):

> Takie rozwiazanie niestety odpada. Serwery beda staly u klienta wiec bedzie
> mogl w kazdej chwili podejsc i skasowac zapamietane wartosci.

Jest wolny port szeregowy? Jeśli tak to albo samemu lutownica i DS9097E
+ kilka DS1820, albo kupić np w cpc.pl, nie robią tego dobrze, aby
sprawnie mieć 10 termometrów należy mieć minimum odstępu czujnika od
kabla który jest magistralą czyli coś takiego:

RS232C=====\=========\====[...]=======\
           | | |
           x x x

Oni robią bardziej:

RS232c====\==========x

Ale dla 3-4 punktów pomiaru powinno być dobre. Aha program jest darmowy,
a całość można 2-3 krotnie taniej samodzielnie zlutować. Można nawet
podpiąć do programu wysyłanie maili albo smsów (telefonem) przy
przekroczeniu wartości krytycznych.

kd.

--
Krzysztof Drewicz
Podsłuchane na pogrzebie: "Wiem, że to niezręcznie pytać o takie rzeczy w tej