Re: Procesor w laptopie Compaq Armada 1750

Autor: Neas <neas_at_neas.invalid>
Data: Thu 05 May 2005 - 21:33:48 MET DST

Adam G pisze:

> Witam
> Chcialbym zmienic procesor w moim laptopie Compaq Armada 1750 na cos
> mocniejszego, conajmniej P3 500 Mhz. Obecnie mam P2 366 Mhz. Plyta
> glowna laptopa obsluguje szyne 100 Mhz, a procesor jest w formacie
> modulu MMC-2. W zwiazku z tym mam pytanie czy ta plyta bedzie w stanie
> obsluzyc P3, bo wg danych producenta max. co mozna wlozyc to P2 400
> Mhz? A jesli mozna wlozyc P3, to czy standardowe chlodzenie wystarczy,
> czy jednak trzeba bedzie je zminic?

Najprawdopodobniej obsłuzy, skoro obsługuje MMC2. Ale nie na 100%, być może
będzie konieczny upgrade BIOS-u, dowiedz się koniecznie dokładnie przed
kupnem.

Zwróć tez uwagę na to, że P3 na MMC2 powyżej 500 MHz obsługują technologię
speedstep (pozwalającą na pracę w jednej z dwóch częstotliwości). Jesli
płyta jej nie obsluguje (a zapewne nie obsługuje, sądząc po Twoim opisie)
to taki procesor będzie pracował wyłącznie na tej niższej częstotliwości.
Dla P3 750 będzie to 650, dla P3 600 -- 500 itd. Czyli nie ma sensu kupować
w takim wypadku nić ponad P3 500, bo zapłacisz 2-3 razy tyle a zyskasz
najwyżej ~100 Mhz. P3 500 na MMC2 są do dostania za nieco ponad 100 zł, P3
750 to już wydatek bliski 300 zł.

Jeśli chodzi o chłodzenie, to zależy, jaki ma zapas. Uważnie to przetestuj
po zamontowaniu nowego CPU.

--
Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl