Re: DOSik

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Thu 05 May 2005 - 02:12:08 MET DST

"Neas" 2515205.sh6F5JbrOz@latitude

> Dziwnie to przedstawiasz. Najpierw były tylko systemy oparte na DOS-ie

Tak. ;) Przed DOSem była cała masa systemów. :) W tym dużo lepszy od DOSa CPM,
który umarł śmiercią niezrozumiałą, iRMX, czy jakoś tak, którego prawie nikt nie
zna na świecie, a który był perełką, Xenix jako UniX na XT oraz systemy prawdziwsze.

> (w tym sam DOS), w pewnym momencie powstało NT.

Z połączenia sił DEC i M$, który rozstał się z IBMem. :)
(warto dodać, że Gates szlifował się ;) na DECowskich PDP)

> Potem przez pewien czas obie linie istniały równolegle
> (pewnie główną tego przyczyną były sporo większe wymagania
> sprzętowe linii NT), a ostatecznie gałąź DOS-owa przestała
> być po prostu rozwijana.

Od paru lat. :)

> Windows raczej powoli acz systematycznie traci swoją pozycję...

Na rzecz? Linuksa lub innych Uniksowych czy czegoś innego?

> NT napewno pomógł. Linia DOS-owa była bardzo przestarzała i np. teraz nie
> miałaby racji bytu, musiało powstać coś nowego.

Moim zdaniem DOS nigdy nie miał racji bytu. :)

> Ciekawa teza. Dlaczego tak uważasz?

Pisałem już -- czytałem spis wszystkich różnic. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@ascii.art.pl     '.O_'